Falošný bozk (recenzia)

Názov: Falošný bozk
Autorka: Mary E. Pearson
Vydavteľstvo: CooBoo
Počet strán: 376

Kráľovstvo Morrighan je plné tradícií a príbehov o dávnom svete. Princezná Lia ich však neznáša. Svadba s niekým, koho nikdy predtým nestretla? Pre zaistenie politického spojenectva? Má všetkého po krk. A tak v deň svadby utečie a usadí sa vo vzdialenej dedine. Tam sa zoznámi s dvoma záhadnými príťažlivými cudzincami – princom, ktorého si mala vziať, a vrahom s úlohou zabiť ju. Obklopená tajomstvami a lžami Lia odhalí skutočnosti, ktoré otrasú jej životom.



Prvýkrát som sa s touto knihou stretla pred viac ako rokom, keď ešte nebola preložená do slovenčiny. Z akéhosi zvláštneho popudu som sa dostala približne po stú stranu a ďalej ju nečítala. No tohtoročné prázdniny som si ju spolu s dvojkou požičala. Netušila som, že ju vážne prečítam (v poslednej dobe som sa dostala do stavu, keď si rad radom požičiavam knihy a iba ich prelistujem), no keďže som mala konečne čas, tak som ju naozaj prečítala. A bola som naozaj rada.

Mary Pearson vytvorila vlastný originálny svet, v ktorom nám predstavuje tri kráľovstva (spolu s ďalšími menšími), ktoré sa práve nepýšia najlepšími vzťahmi. Morrighan, z ktorého pochádza Arabella (Lia) sa obáva expanzie Vendy (barbarov), a preto prostredníctvom manželstva prvej dcéry plánuje uzatvoriť spojenectvo s Dallbreckom.

Práve s takýmto postupom nesúhlasí naša hrdinka, ktorá usudzuje, že dallbrecký princ je škaredá stará ropucha a rozhodne sa utiecť spolu so svojou priateľkou Pauline. A tým rozpúta nekončiaci kolotoč pohrôm, ktorý budú mať dopad nielen na našu odvážnu Liu, ktorá netuší, akú hru rozohrala, ale aj na všetkých blízkych a poddaných.

"Vari chcem tak veľa, byť milovaná? Hľadieť do niečích očí a vidieť tam.." Hlas sa jej zlomil a zase zmĺkla. "Vidieť nehu. Vedieť, že ten muž naozaj chce byť so mnou, stráviť so mnou celý život."

Lia je jednou z hrdiniek, ktoré neomrzia ani nelezú na nervy. Jej správanie je miestami detinské a možno aj trochu frustrujúce, ale takým príjemným spôsobom. Je to taká netypická princezná, skôr chlapcec, ako dievča a je to navonok aj vidieť. No viac ako jej nezapadnutie medzi princezné sa v príbehu krásne vykresľuje jej zmena. Na začiatku je to dievča plné snov a ideálov s vlastnou predstavou o svojom živote, ktorý sa nekončí niekde na zámku a v manželstve... je to ešte také dieťa, ktoré nezakúsilo svet... a postupne sa to mení. Liu menia okolnosti a ona sa stáva drsnejšiu a zatrpknutejšou. Mení sa na bojovníčku, ktorá si uvedomuje, že sa svet netočí len okolo nej.
Okrem Lie tu máme ešte Pauline, jej úžasnú tetu Berdi a Gwyneth. Berdi je typická nebojácna hostinská, Gwyneth zase čašníčka a životom poučená žena a Pauline typický rojko, ktorý verí, že sa jej milenec vráti...

A potom tu máme ešte princa, zabijaka, Kadena a Rafeho. Sú to dve osoby, ale autorka sa s nami vo väčšej časti knihy zahráva, aby sme nevedeli, kto je kto a preto to tu ani nespomeniem. Je princom Rafe? Alebo Kaden? Škoda, keďže som tú knihu čítala až na druhý pokus, som bola tohto prekvapenia ušetrená, ale o to tu nejde... autorke sa ma podarilo aj druhýkrát trochu zmiasť.

V prvej polovici knihy sa dej trošku vliekol, ale autorkin veľmi pútavý štýl a túžba vedieť, ako to napokon s princom a zabijakom vypáli... do koho sa to nakoniec Lia zamiluje, ma nútila čítať ďalej a potom prišiel obrovský zvrat. Počas pár strán sa celý dej otočil o tristošesťdesiat stupňov a ja som si knihu začala užívať na sto percent. Hltala som stranu za stranou a bavila sa na slovných prestrelkách a cestovaní. Autorka nás previedla polovicou vlastného sveta a jej opisy krajiny ďaleko za hranicami Morrighanu boli také úžasné, že som nedokázala pustiť knihu z rúk. Proste milujem knihy, ktoré opisujú cestu a tej sme tu mali viac než dosť. Lia sa práve počas tejto cesty veľmi zmenila a o kúsok viac dospela. Konečne si utriedila svoje priority.

Navyše, dej nám spestrujú aj vsuvky medzi kapitolami, ktoré vytvárajú zvláštny druh tajomna a ja som sa vždy tešila na ďalšiu a ďalšiu. Gaudrelina posledná vôľa, Morrighanské sväté písmo, Pieseň Vendy... čo má Gaudrelin kmeň spoločné s Gaudrelinou poslednou vôľou? A kto bola v skutočnosti Morrighan? Autorka nám podsúva toľko otázok, ale málo odpovedí a preto mi záver knihy nestačil a ja som sa hneď musela vrhnúť na dvojku.
Keďže milujem zrady, únosy a sarkastické hrdinky musím dať tejto knihe:
4,5/5

Komentáre