Temná krása (recenzia)



Názov: Temná krása
Autorka: Mary E. Pearson
Vydavateľstvo: CooBoo

Lia síce prežila zajatie vo Vende, no teraz sa musí vyrovnať s ešte väčším problémom. Hrozí totiž, že príde k zničeniu jej kráľovstva, a iba ona to môže zastaviť. Lia sa tak musí stať tou, ktorou nikdy nechcela byť – Prvou dcérou Morrighanu –, odhaliť zradcov a potrestať ich, prekonať nepredstaviteľné prekážky a konečne prijať to, kým skutočne je. A aby toho nebolo málo, Rafe, jej milovaný princ, sa musí ujať trónu a zdá sa, že u neho Lia už nie je na prvom mieste. Osud všetkých kráľovstiev teraz závisí len od nej!


!Recenzia obsahuje spoilery z predchádzajúcich dielov!


Na posledný diel tejto série som sa veľmi tešila. Keďže som druhý diel dočítala na dovolenke a bola veľmi zvedavá na pokračovanie, začala som čítať trojku v angličtine. V poslednej dobe sa to pre mňa stalo zvykom, a aj keď som už mala dosť veľkú predstavu, o čom bude záverečný diel, napokon som predsa len siahla po preklade. Čítať v jazyku, ktorému dobre rozumieme je iné, ako keby sme to čítali v origináli.

Na konci minulej knihy sa Lii a Rafemu podarilo utiecť z Vendy, aj keď sa to nezaobišlo bez obetí a zranení. Liin život visí na vlásku, veľkú časť cesty naprieč krajinou strávi v bezvedomí. Napokon sa preberie a spolu s Rafeho družinou zvažujú nasledujúci postup.
Viděla jsem Walthera, jak tančí  s Gretou. Hned za nimi se točila Aster do rytmu hudby, kterou jsem slyšela jen vzdáleně, a po ramenou jí poletovaly dlouhé vlasy. To už je svátek vykoupení? Aster na mě zavolala: Tak honem, slečno, pojďte už!

Lia a Rafe sú presvedčení, že Komizar je mŕtvy, no nakoniec sa stávajú obeťami zlých správ. Kaden s Grizom ich už dlhé týždne nasledujú a zvestujú im, že Komizar je nielen živý, ale aj odhodlaný všetkých zničiť.

Dej sa v prvej časti knihy vlečie a je viac-menej hluchý a stagnujúci. Lia, Rafe, jeho priatelia, Kaden a Griz cestujú nevedno kam, no čo najďalej od Vendy. Medzi Rafem a jeho družinou a Kadenom a Grizom vládne veľké napätie a nenávisť, Lia je ich mediátorom.

Navyše, medzi Liou a Rafem vznikajú konflikty, pretože obaja majú iné priority a odlišný názor na ich vzťah. Lia je odhodlaná zachrániť svoje kráľovstvo a odhaliť zradcov, Rafe by ju mal radšej pri sebe v bezpečí v Dallbrecku.

Lia sa od prvého dielu radikálne zmenila. Je silná, odhodlaná, obetavá, prefíkaná a veľká intrigánka. Pre svoje kráľovstvo je ochotná obetovať aj vlastný život, čo by nikto na začiatku prvej knihy neodhadoval.

Kniha dostala prvý dych až kdesi v druhej polovici. Kdesi tam sa dej konečne rozbehol a začal gradovať. Lia sa stretáva s Paline. Alebo Pauline s Liou? Každopádne, Pauline už vie, čo jej Lia v prvom diele tajila a má z toho veľmi zmiešané pocity.

Aj Pauline si prešla veľkým vývojom a už nie je ustráchaným dievčatkom, ale silnou ženou, ktorá čaká dieťa.

Opäť sa tu stretávame aj s Berdi a Gwyneth, Liinými rodičmi a vládou. Liinu matku som si veľmi obľúbila a taktiež aj jej príbeh, ktorý nám objasnil, prečo konala tak, ako konala. Taktiež tu dostal aj väčší priestor vzťah Liiných rodičov, ktorý síce nebol dokonalý, ale reálny a láskavý.

Jsi silná.
Silnější než tvá bolest.
Silnější než tvůj žal.
Silnější než oni.

Liu čaká neľahká úloha, ale vďaka zmene, ktorou si prešla, je na to pripravená. Čo musím priznať je, že ma záverečná bitka, na ktorú som od samého začiatku čakala, veľmi sklamala. Skončilo sa to skôr, ako začalo a vskutku to bolo ako bez duše. Nezáživné. Ešteže to zachránili predchádzajúce udalosti, ktoré som si veľmi užila, inak by ma táto kniha asi sklamala.

Napokon jej dávam: 
4/5

Komentáre