Zradné srdce (recenzia)

Názov: Zradné srdce
Autorka: Mary E. Pearson
Vydavateľstvo: CooBoo

V zajatí barbarského vládcu Vendy majú Lia a Rafe len malú šancu na útek. A tak ich jedinou nádejou je spoliehať sa na to, že vládca bude príliš ohromený Liiným darom a bude sa báť dať ju popraviť. Vládcu však Lia zaujme viac, ako sa na prvý pohľad zdá, a chce jej dar využiť na vlastné ciele. Stále je tu aj Rafe, ktorý jej síce klamal, ale obetoval svoju slobodu, aby ju ochránil. A, samozrejme, je tu aj Kaden, ktorý tuší, že Lia jediná dokáže zvrátiť osud. Zatiaľ čo sa prebúdza Liin dar a ona spoznáva samu seba, je jej jasné, že ju čakajú rozhodnutia, ktoré ovplyvnia jej krajinu i jej vlastný osud.

!Recenzia obsahuje spoilery z predchádzajúceho dielu!

Tak, a krátko po prečítaní prvého dielu, som sa dostala aj k dvojke. Lia spolu s Rafem sa dostali do zajatia Komizara Vendy. Rafe, ako vyslanec princa z Dallbrecku, a Lia ako väzenkyňa. Kaden ju neustále uisťuje, že jej postavenie sa v svätyni zmení, ale je to pravda?

Lia už teraz vie, že jej milovaný Rafe, farmár, nie je farmár, ale princ a spolu kujú plány na útek. Lia sa zamotáva do ďalších a ďalších lží, ktorými múti hlavu nielen komizarovi, ale aj Kadenovi, ktorý ju miluje, zoznamuje s Vendou a snaží sa jej pomôcť. Lia si to dobre uvedomuje, ale už to nie je to naivné dievča, s ktorým sme sa zoznámili na začiatku jej príbehu. Lia sa stala silnou mladou ženou, ktorá si pevne ide za svojim cieľom a neberie ohľad na obete. A kto ju takto vyformoval?
Chtiac či nechtiac Kade, ktorý si uvedomuje, že Lia už nie je tou, ktorá bola. A túto obrovskú zmenu si všimne aj Rafe, ktorému sa to nepáči.

Zradné srdce sa na rozdiel od Falošného bozku odohráva len na jednom mieste, vo Svätyni, vo Vende. Dej je takmer jednoliaty, nič významné alebo prelomové sa nedeje, ale za to sa to nedá nazvať nudným. Dej uteká veľmi rýchlo, stretávame sa s novými postavami, ako je Komizar Vendy, veľmi vypočítavý človek, ktorý je vždy o krok pred našimi hrdinami, nech sa snažia akokoľvek, hoci ho Rafe stihne na nejakú tú dobu zmiasť, Calantha, Aster, Vendské deti, klany, miestodržitelia, chievdarovia, a v tejto časti dostane väčší priestor aj Rafeho banda.
Komizar sa usmial, mrazivo i neodolateľne zároveň.
Druhý diel je skôr zameraný na spoznávanie Vendy Liinými a Rafeho očami a odhaľovaní Liinho poslania na tomto svete a spoznaní minulosti. Zatiaľ čo Lia si Vendu obľúbi a je odhodlaná ju zachrániť, Rafeho postoj sa v tomto smere nemení, ale sú ochotní spoločne bojovať za svoju slobodu.

Lia sa znovu o kúsok posúva vpred a cibrí si svoju prefíkanosť, učí sa hrať Komizarovu hru a naozaj, zlepšuje sa v tom a sher Komizarovi šliape na päty.

Taktiež nám autorka po kúskoch odhaľuje viac a viac z minulosti, hoci mnoho otázok zostáva nezodpovedaných, ale to je asi autorkin zámer, vytvoriť akúsi atmosféru tajomstva.

Kde bolo, tam bolo, kedysi dávno
v dobách predtým, než zem začali sužovať príšery a démoni,
boli časy, keď deti mohli slobodne behať po lúkach.
Keď z vetiev stromov viselo zrelé ovocie.
Boli tu mestá, veľké a krásne, s trblietajúcimi sa vežami,
ktoré sa dotýkali oblohy.
Zradné srdce by som neoznačila za druhý "vypchávkový" diel, aj keď sa v ňom nedočkáme toľkého napätia ako v prvom. Spĺňa svoj účel, mení postoje mnohých postáv a rozohráva hru, ktorá má mať dohru v poslednom diele tejto série. Predovšetkým, nám dáva krásny náhľad do tak dlho ospevovanej chudobnej krajiny, Vendy, a do sveta jej obyvateľov, "barbarov", ktorý sú v skutočnosti veľmi milí a otvorení ľudia, túžiaci, po lepšom svete.

Odo mňa dostáva táto kniha : 3,5/5

*Som jediná, kto má pocit, že ich svet Predtým sa podobá na ten náš?