Dievča z titulky(recenzia)

Autorka: Lenka Kyselicová
Vydavateľstvo: Motýľ
Počet strán: 376
Serafína má devätnásť a presne vie, čo v živote chce – stať sa lekárkou. No modrá krv v jej žilách jej nedovoľuje žiť život obyčajného dievčaťa s túžbami a so snami.
Po predkoch zdedila titul markízy, závratné dedičstvo i aristokratické privilégiá. Život ako z rozprávky však ukrýva svet mocenských hier a závisti, kde nič nie je sväté a kde sa aj nevinný prehrešok trestá verejnou šikanou a odsúdením.
Serafina uteká pred všadeprítomnými fotografmi z rodného Talianska až do anglického Oxfordu. Odhodlaná nasledovať svoj sen nastúpi na univerzitu, kde vďaka anonymite bežného života stretáva nových priateľov – Sebastiana a Bena.
Dokáže talianska aristokratka odolať ich britskému šarmu?
Objektívy fotografov však nikdy nespia a Serafina netuší, že jej noví kamaráti tiež nemajú obyčajný pôvod.


Vítam vás pri ďalšej recenzii, tentoraz od slovenskej autorky Lenky Kyselicovej, ktorá už má tú svoju prvotinku za sebou Láska a iné závislosti. Túto knižku som dostala na Vianoce, ale nejako som sa neponáhľala s recenziou, a tak ju prinášam až dnes.

Od tejto knihy som očakávala všeličo. Sladkú love story medzi južanskou markízou a sexi chalanmi z Británie, ktorí nie sú tiež až tak obyčajní. Určite som neočakávala príbeh, ktorý by zaujal aj starších čitateľov. So svojim predpokladmi som bola trošku úplne mimo, ale za to mohla najmä anotácia.
Netušila som, že sa dej bude odohrávať počas šestnástich rokov.

Serafína je markíza. Paparaciovia ju prenasledujú od detstva, znepríjemňujú  jej život a čo-to si už kvôli nim vytrpela. Na strednú školu odletela do New Yorku, našla si najlepšiu životnú priateľku Avu a jej ďalšie kroky smerovali na výšku do Londýna. Tu sa náš príbeh začína. V Londýne stretáva dvoch kamarátov - Sebastiena a Bena a jeho dvoch bratov.

Na knihe je vidno, že je od autorky, ktorá má už nejaké tie skúsenosti s písaním, jej štýl je príjemný, jednoduchý, ľahko čitateľný. V knihe sa nenachádza mnoho opisov prostredia, skôr by som ju označila za knihu stojacu na dialógoch a vzťahu medzi postavami, takú oddychovejšiu.

Dej je rozdelený na niekoľko časti a kapitoly. Každá kapitola predstavuje mesiac a miesto, kde sa v tom čase postavy nachádzajú. Keďže počas knihy ubehne veľa času, medzi dvomi po sebe idúcimi kapitolami môže prejsť aj niekoľko mesiacov, ale dej to nijako neruší, naopak, posúva dopredu.

"Ak si nájdeš niekoho iného? Sera, si úžasná žena. Chcem, aby si bola šťastná. Želám si, aby ti niekto dal krásny a naplnený život, aký som ti plánoval dať ja. Chcem, aby si mala kopu detí a lásky okolo seba a odišla, až keď nastane tvoj čas." 
str.114 

Sem-tam sa udeje niekoľko nečakaných zvratov, pri ktorých som sa pýtala, prečo to autorka zatiahla až tak ďaleko, niektoré pôsobili až nereálne, akoby autorka nasilu hádzala protagonistom polená pod nohy, aby to hlavne nemali jednoduché. No, život je nevypočítateľný, takže to nemôžem brať ako veľké mínus a niekedy nastanú aj také situácie...

Serafína bola príjemná hlavná hrdinka, neliezla mi na nervy a celkovo sadla, hoci boli momenty, kedy som nad ňou prevrátila očami, ale nechovala sa hlúpo, za čo mohol aj jej čoraz viac a viac rastúci vek. Chalani boli tiež v pohode, čo mi trošku prekážalo bola veľká podobnosť Sebastienovho a Benovho charakteru, proste boli rovnakí...

Trošku som sa strácala v množstve postáv a vzťahmi medzi nimi, takže som sa musela spätne vracať, aby som si objasnila nejasnosti.

Kniha na mňa zapôsobila svojou atmosférou a reálnymi vzťahmi medzi postavami. Nemám jej veľmi čo vytknúť. Odporučila by som ju čitateľom, ktorí hľadajú niečo oddychové, ľahké čítanie na dlhé zimné večery alebo pokojne na dovolenku. Vekovo by som ju zaradila pre čitateľky 15+.

Knižku bodujem za :
4,5/5
Pol bodu sťahujem za ten menší chaos a proste neviem, niečo mi tam chýbalo ako čerešnička na torte.

Komentáre