Nezvyčajné manželstvo

Názov: Nezvyčajné manželstvo (Sága rodu Hawthornovcov)
Autorka: Kristi Ann Hunter
Vydavateľstvo: i527.net

Lord Trent Hawthorne je mladším bratom vojvodu z Rivertonu. Má svoj majetok a celkom presne nevie, čo vlastne v živote chce. Plánuje tiež, že jedného dňa sa zaľúbi do ženy, ktorú si vyberie. Ale jeho zmysel pre česť ho privedie k tomu, že sa ožení so ženou, ktorú takmer nepozná. Sen o milujúcom manželstve, aké mali jeho rodičia, je stratený. Život lady Adelaide Bellovej bol ľahší, keď sa skrývala v tieni svojej sestry. Nikdy si nemyslela, že sa vydá z rozumu a to ešte skôr, ako sa predstaví v spoločnosti. Nič nejde tak, ako si Trent a Adelaide predstavovali. Dokáže toto manželstvo prežiť ich prešľapy a tlak londýnskej spoločnosti? Prerastie ich vzťah do skutočného spojenia mysle a srdca?

Na túto knihu som sa veľmi tešila, keďže som čítala predchádzajúce dve časti a veľmi sa mi páčili. Tretia časť série je kratšia ako predchádzajúce dve a nesie sa aj v inom duchu. Zatiaľ čo sa deje predchádzajúcich dvoch kníh prelínajú, dej tretieho sa odohráva o rok neskôr, keď už Miranda aj Georgina sú vydaté a do deja takmer vôbec nezasahujú.

Prečo ma kniha sklamala?
Tak túto otázku si kladiem, odkedy som ju dočítala a keďže nedokážem presne odpovedať, posnažím sa svoje myšlienky nejako zhrnúť.


Táto séria ma bavila. Naozaj. Miranda aj Georgina sú príjemné hrdinky. Georgina sa síce zo začiatku javila ako vypočítavá a namyslená slečinka, postupne sa zmenila na chytrú a aj dobrosrdečnú a znesiteľnú postavu. Obidvom sa dostali vlastné knihy a ako to už v rodinných ságach chodí, na rad prišli ich bratia.

V tom by nebol problém, vážne nie.

Problém bol niekde inde.
Neznesiteľné charaktery. Ako aj v predchádzajúcich dieloch, aj v tejto knihe sa striedajú dva pohľady. V tomto prípade Trentov a Adeleidin. Na začiatku ma šokoval in medias res. Rozprávanie uprostred deja a trvalo mi kým som pochopila, čo sa deje. Očakávala som čosi viac. Aspoň svadbu, ale... začalo sa to svadobnou hostinou a udalosti, ktoré jej predchádzali boli spomínané len okrajovo.
No na mojom sklamaní sa asi najviac podieľali postavy. Ani s Trentom ani s Adelaide som sa nedokázala zžiť. Prišli mi takí nemastní-neslaní a príšerne pasívni. Nebolo strany, kde by sa neľutovali. Namiesto toho, aby sa chytili opraty a niečo robili, nariekali nad bezútešnosťou ich situácie a neustále sa od seba vzďaľovali. Mala som chuť na nich kričať a vrieskať, krútila som hlavou nad ich trápnym chovaním. Chovali sa ako zbabelci.

Najviac Trent. On sa správal teda príšerne. Akosi som si nevšimla, že námet knihy je hľadanie si cesty k sebe. A to teda bolo. Poriadne dlhé. Asi som čakala romantiku, ale tej sa tu nedostalo ani za malíček. Fňukania - ja som sa chcel oženiť s láskou svojho života a zažiť to, čo moji rodičia - tým sa teda nešetrilo. A to mi poriadne liezlo na nervy. Znetvorilo to celý Trentov ufňukaný slabošský charakter.
A čo povedať k Adeleide? Tá iba čakala, kedy sa Trent rozhýbe a pre ich vzťah ani  nepohla prstom. Ale sťažovať sa, že si ju nevšíma, to vedela. Tak prečo si ho nevšímala aj ona? Prečo sa nesnažila ona rozviť ich vzťah?
Ani dej sa nedal považovať za záživný. Celý čas sa riešil ich zbytočný vzťah a potom sa to zrazu z ničoho nič skončilo. Iba tak. Autorka už asi nevedela, čo má písať, tak to urýchlene ukončila. Ako šibnutím čarovného prútika si zo strany na stranu tí dvaja k sebe našli cestu a bolo. Potom sa nám podsunul ešte krátky epilóg a'la žili spolu šťastne až naveky.


Dobre, ponadávala som na knihu dosť, ale čosi takéto, pričom mi dobre že nekrvácali oči a mozog, som už dávno nečítala. Príbeh bol ťažko uveriteľný. Čakala som niečo na spôsob prvých dvoch kníh, ale to som nedostala. Knihe chýbala tá iskra, zápletka a sympatické charaktery, niečo, čo donúti čitateľa obrácať stránky. Ja som to čítala, len aby som zistila, ako tento príšerný príbeh skončí a každou ďalšou stránkou sa mi postavy hnusili viac a viac. 

Ďalším kameňom úrazu bola kresťanská tematika. Áno viem, že ide o sériu, kde sú postavy veriace a mravne čisté, ale v tejto knihe mi to prekážalo. V prvých dvoch knihách bol Boh a občasné pasáže z Biblie nenásilne podsunuté, resp.  citácie chýbali a iba sa vedelo, že sú postavy veriace a proste to tam pasovalo, ako ku všetkým historickým romantickým knihám. No tu Trenta citovať pasáže o manželstve, keď svoju ženu zanedbáva... no proste, t7o som nezvládla a hnusilo sa mi to. Prišlo mi to ako také povrchné, narozdiel od Elegantnej pretvárky a postavy Georginy, ktorá nikdy nemala vrúcny vzťah k Bohu a preto sa ani nemohla pretvarovať, aká pobožná je.

Komu odporúčam knihu? Tým, ktorí čítali predchádzajúce diely a tiež nenáročným čitateľom na dve večerné posedenia. Kniha nemá ani tristo strán, takže aj napriek nulovému napätiu a rozvláčnenému deju zbehne rýchlo.
Komu odporúčam prvé dva diely? Milovníkom historických romancí bez sexuálneho podtónu, pretože prvé dva diely sú naozaj príjemné a kvalitné.

S ťažkým srdcom jej musím dať 2,5/5

Komentáre