Tri temné koruny (recenzia)

Tri temné koruny som objavila v júli a odvtedy ich zháňam. Do rúk sa mi dostali pred mesiacom, ale dočítala som ich až v sobotu.
Na túto knihu som čítala mnoho negatívnych recenzií, ale ani tie ma neodradili. Povedala som si, že si musím urobiť vlastný názor. Zaumienila som si, že knihu prečítam a to som aj urobila.
Bola som nakoniec sklamaná? Nie. Možno za to mohlo to, že som od knihy veľa neočakávala. Nič ma na nej neprekvapilo - ani milo ani nemilo. V podstate, je to dobré, lebo v poslednej dobe som veľakrát narazila na knihy, ktoré boli vychvaľované do nebies mnohými blogermi, prečítala som si len jednu jedinú negatívnu recenziu a nakoniec som sa, žiaľ, musela prikloniť k tomu názoru (Renegáti, Divoká píseň...).

Ale späť k téme. Prečo ma Tri temné koruny nesklamali?
Napokon, nebolo to až také zlé.

Dôvod č. 1
Kým som knihu dočítala, stihla som prečítať ďalšie dva knihy - Knihu Prachu a Černé znamení. A aj tak som s knihou nesekla. Zaujímalo ma, čo bude ďalej.

Dôvod č. 2
Príjemne som si pri nej oddýchla. Nečakajte žiaden napínak, kniha je o akčné scény maximálne ochudobnená, nenašla som tam žiadnu. Ale keď si človek chce oddýchnuť po dlhom dni, je lepšie, keď siahne po niečom takom ako po akčnom trileri.

Dôvod č.3
Je ľahké sa od nej odpútať. Pre niekoho to môže byť nevýhoda, pre študenta výhoda. Vždy keď sa vrátim zo školy, dám si hodinu pauzy. Iná napínavá kniha by ma pri sebe držala tak dlho, že by som pri nej strávila celý deň a nič sa nenaučila. Tri temné koruny som mohla pustiť z ruky, kedy som si naplánovala a znovu sa venovať učeniu.

Teraz sa trošku povenujem deju. Príbeh troch kráľovien sa odohráva na ostrove Fenbrin (nepoznáme jeho minulosť ani nič viac o tom svete, ale to nie je okatý problém). Ale keďže vládnuť môže len jedna, v ďalší rok po šestnástich narodeninách sa musia navzájom pozabíjať. Niekto by čakal akčný triler alebo horor, ale... k tomu sa dostanem.

Každá z troch kráľovien má inú moc - Katharine je odolná voči jedom, Arsinoe ovláda prírodu a Mirabella elementy. Alebo by to tak malo byť. Lenže Nástupný rok sa blíži a jediná, ktorá je úspešná vo svojom obore je Mirabella.

Kapitoly sa striedajú z troch pohľadov, dej ubieha pomaly a autorka nás zoznamuje s charaktermi a vzťahmi medzi postavami. Zo začiatku sa mi najviac pozdávala Katharine, ale ona v celej knihe dostala najmenej priestoru, a tak aj jej charakter sa dal odhadnúť najmenej. Každopádne, bola veľmi naivná a zamilovať sa do prvého muža, ktorý o ňu prejavil záujem a aj to iba z diskutabilných dôvodov nebol problém. 
Najviac priestoru dostala Arsinoe a jej kamarátka Jules. Kapitoly s Mirabellou ma bavili najprv najmenej, ale potom mi prirástla k srdcu. Tiež bola naivná a sladká a ako jediná z troch nechcela svoje sestry zabiť, takže som si ju obľúbila.

Čo sa týka deja, celý sa točí okolo troch sestier a príprav na Beltain, ktorý spustí Nástupny rok. Každá rieši vlastné problémy ( a najmä milostné) a popritom spôsob, ako prežiť Nástupny rok. Ak by niekto čakal bitky na život a na smrť, tých sa nedočká a ani v závere knihy sa žiaden boj ani akcia nekoná.

Napokon, nie som sklamaná. Pri knihe som si pekne oddýchla a niektoré postavy aj obľúbila. Žiaľ, niektorým postavám sa nedostalo dostatok priestoru, a tak vyzneli plocho a ich správanie nereálne alebo neopodstatnene.

Zhrnutie: Kniha ma neohúrila ani nesklamala. Zaradila by som ju k takým priemerným romantickým YA s prvkami fantasy. Čítanie neľutujem a momentálne mám doma pokračovanie, takže som zvedavá, čo bude s postavami ďalej.
Odo mňa dostáva 3/5

Komentáre