Prokletá krev (recenzia)

Prokletá krev je young adult novinka od Cooboo. Do oka mi padla hneď, ako som ju uvidela. Kniha má nádhernú obálku a anotácia ma ešte viac nadchla.

Dej sa odohráva v Paríži, v 21. storočí, kde Veľká francúzska revolúcia neprebehla. Takže Francúzsko je stále absolutistická monarchia. Hlavná postava, Angie, má modrú krv, ale vyrastala mimo smotánky. Jedného dňa sa ju však pokúsia zabiť dvaja muži a povedia jej, že označená. Ten istý večer sa zjaví Angelikina mama, vojvodkyňa deNoaillesová, a chce ju uviesť do spoločnosti. Angie po tom netúži, ale zvedavosť zistiť, kto ju chce zabiť a prečo, je oveľa väčšia.

Ange je pseudonym francúzskych spisovateľov Anny a Gerarda Guéro, ktorí majú na kontakte už poriadnu hŕstku knižných sérii.

Prokletá krev je jednodielovka, čo ma celkom potešilo, lebo s tými sériami sa už akoby pretrhlo vrece.

Anne a Gerard majú zaujímavý štýl písania, bolo to cítiť z celej knihy. Sústreďujú sa skôr na dej, ako a vnútorný svet postáv. Kapitoly sa striedajú z viacerých pohľadov, podľa potreby deja.


Angie mi bola sympatická hneď od začiatku. Je to taká typická sedemnásťročná tínedžerka, žijúca v Paríži, chodiaca do bežných škôl. Jej mama ju opustila ako sedemročnú a od vtedy žije len s otcom. Matku vytlačila z hlavy, no po desiatich rokoch sa vracia a pozýva ju na ples do Versailles.

Prokletá krev nie je len taká obyčajná kniha. Musím priznať, že nič podobné som ešte nečítala. Zo začiatku sa dej trošku vlečie, autori nám približujú Angie, jej život a kamarátov - Matta a Clémence. Netrvá to však dlho. Len čo sa Angie dostáva na vlak do Versailles, kniha dostáva grády. A musí priznať, bola to priadna jazda.

"Já jsem ale bytost obdařená rozumem, a kdybys mi řekla, Angie, dobře se pobav, ale nechoď se procházet do temných chodeb, protože tam jsou UPÍŘI, a když vás uvidí, rozpářou vám hrdlo, tak by jsme se jistě ani nehnuly! Rozumíš? Vlastně, broučku, chci tě varovat, že VE VERSAILLES JSOU UPÍŘI... To je trochu diležitý detial, který jsi měla zmínit nemyslíš?"
str. 335


Upíri. Tak táto knižka je tak trochu upírina. Dopredu upozorňujem, že to nie je len o upíroch (ako napríklad Twilight), ale zohrávajú tam dôležitú rolu. Autori si nekladú servítku pred ústa. Versailles vôbec nie je taký ako sa zdá, je nebezpečný, pretkaný tajomstvami, intrigami, mocenskými spormi a šľachtou, ktorá poťahuje za nitky. A Angie sa ocitne uprostred toho všetkého.

Nečakajte nejakú rozprávku o princoch, urodzených dámach a večierkoch. V metre behajú chlapi  s dýkami, vo vlakoch sa preváža muž s injekčnou striekačkou a vo Versailles zúri jeden nadrogovaný úpírčakajúci na čerstvú krv. Autori sa neboja opisovať aj najnechutnejšie a najdrastickejšie scény. Krv tečie prúdom, postavy vedia byť kruté a nebojácne. Angie ma niekoľkokrát poriadne prekvapila.

"A co kamery?" zeptala se Clémnce.
"Ve Versailles nejsou ani kamery, ani mikrofony," odpověděla vévodkyně.
str. 152



Romantika tu nedostáva až toľký priestor. Vyskytnú sa tu dve romantické linky. Príbeh však ubieha veľmi rýchlo, vlastne, veľká časť knihy iba počas dvoch dní, a tak aj romanca sa rozvila priveľmi rýchlo. Na môj vkus až neuveriteľne. Navyše, Angiein vyvolený princ bol... no nesadol mi k nej, ale nechcem spoilerovať.

Čo sa týka nadprirodzena, to tu nabralo nevídané rozmery. Najprv do príbehu zasadili upírov, 
potom čarodejnicu s neuveriteľnými schopnosťami, zelené kríže, krvavú mágiu, démonov a anjelov... Zo začiatku to pôsobilo chaoticky  a tajomne, ale všetko do seba postupne zapadlo a vyjasnilo.

"Svět neměl být takový, jaký je," zašeptal Filip, oči upřené do prázdna.
str. 315

Jazyk autorov je veľmi svieži a ľahký, snažia sa priblížiť mládeži. Využívajú slang, neologizmy a sem-tam aj vulgarizmy, takže dialógy pôsobia nesilene, živo a uveriteľne. Angieni kamaráti sú typickí tínedžeri a aj samotné decká šľachticov sú obyčajní tínedžeri, ktorí robia bežné veci a správajú sa ako pubertiaci (samozrejme, majú mnohé výhody), ale niekedy ma až prekvapilo, keď nosili džínsy a vešali videa na internet.

Knihu som si naozaj veľmi užila, aj keď mi nesadli všetky veci a niečo mohlo byť aj bližšie vysvetlené, ale v konečnom dôsledku to nevadilo. Prokletá krev vo mne zanechala dobrý dojem, aj keď viem, že táto kniha nie je úplne pre každého. Celkovo je tu veľa násilia krvi a krvavých scén a dve erotické scény (jedna ukrytá a jedna bližšie popísaná - tá ma prekvapila, lebo som ju vôbec nečakala).

Knihu by som odporučila čitateľom od pätnástich rokov, keďže miestami je to drastickejšie. Pri knihe sa určite nebudete nudiť. Je nabitá akciou, napätím, tajomstvami a po úvode všetko ubieha rýchlo a s nečakaným spádom.

Odo mňa dostáva 4,5*/5*

Za knihu na recenziu ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU

Komentáre

  1. Po tejto knihe dlhšie poškulujem, len som si nebola istá, či by sa mi páčila, ale tvojou recenziou si ma nalákala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite ju ofporúčam. Je plná akcie a napätia (a aj dosť nečakaných zvratov) ❤

      Odstrániť

Zverejnenie komentára