Emma, faun a zabudnutá kniha

Emma, faun a zabudnutá kniha sa mi dostali pod ruku náhodou. Od knihy som nič neočakávala, brala som ju ako oddychové čítanie. Chytila ma od prvej strany, úplne som sa do nej ponorila, nadchla, čo sa mi pri jednodielových knihách až tak veľmi nestáva.

Šestnásťročná Emma býva na zámku Stolzenburgu, čo je internátna škola, pre deti z bohatých rodín. Jej otec je riaditeľom školy, takže sa na ňu dostala bez štipendia. Školu veľmi dobre pozná, ale v jeden deň pred začiatkom školského roka spolu s kamarátkami Hannah a Charlotte nájdu v starej knižnici kroniku. Nie je to obyčajná, všetko, čo sa do nej zapíše, sa splní. Navyše, v škole sa odrazu zjaví Toby a jeho kamarát Darcy deWinter, ktorého sestra na škole pred štyrmi rokmi za záhadných okolností zmizla. Ako to všetko spolu súvisí?

Od autorky som už čítala jednu knihu, bola dosť zvláštna a, žiaľ, ma dosť sklamala. Preto som bola pri tejto knihe veľmi prekvapená, keď mi sadol i štýl písania, milé postavy a čarovné prostredie.


Predstavte si internátnu školu na stredovekom zámku pre deti zbohatlíkov. Teraz ešte k tejto predstave pripojte nepoužívanú západnú časť hradu,  záhadné dávno zabudnuté chodby, ruiny kláštora uprosted lesa, sochu fauna... a knihu.

Autorka vytvorila naozaj nevšedné prostredie, ktoré dokázala detailne popísať, a tak som mala pocit, že aj ja kráčam chodbami tejto školy. Postavy tento dojem len umocňovali. Emma bola jedna z tých hrdiniek, na ktorej mi prekážalo iba máločo. Aj s tou knihou postupovala dosť racionálne, čo sa mi páčilo. Bála som sa, že kronika mi pokazí názor na jej charakter, čo sa našťastie nestalo. Niekedy bola trochu tvrdohlavá a prchká, ale nechceme predsa Mary Sue. K školskému životu patria aj priateľstvá a Emmine kamarátky boli vážne super. Boli to také normálne dievčatá s bežnými problémami. Iba nechápem... prečo Hannah stále spala?

Bez Darcyho a Tobyho by to nebolo ono. Táto dvojica knihu vylepšovala a posúvala na vyšší level. Vďaka nim kniha dostala pár veľmi dobrých a vtipných momentov. Užívala som si aj ten love-hate vzťah medzi Darcym a Emmou. Koho ešte musím spomenúť, je Emmin hypochondrický otec a jeho choroby. On bol čerešničkou na torte.
Táto kniha je naozaj veľmi pekná oddychovka, bez hluchých miest, so záhadami, nečakanými i očakávanými odhaleniami. 

Najväčším plusom je atmosféra, ktorú autorka dokázala hravo navodiť a postavy, ktoré do nej dokonale zapadali. Je to jedna z tých kníh, ktorá si zaslúži re-rading.

5*/5*

Komentáre