Elise Kova - Prvá veterná čarodejka

Prvá veterná čarodejka (Elise Kova)Vhalla Yarlová žije sen každého knihomoľa – pracuje ako učnica v knižnici. Keď nevedomky zachráni život najmocnejšieho mága – samotného princa Aldrika, mágovia zistia, že jej v žilách jej koluje dávno zabudnutá mágia, ktorá sa derie na povrch a túži slobodne žiť a dýchať. Musí sa rýchlo rozhodnúť, či prijme svoje dedičstvo a stane sa prvou Veternou čarodejkou alebo svoju mágiu zahubí a do konca života bude dýchať knižničný prach.

Vhalla je učnicou v knižnici. Je to taký rojko – rada číta a sníva, ale máločo prežíva na vlastnej koži. Uniká z reality, ale má rada stabilitu. O mágiu sa veľmi nezaujíma. Zastáva k nej rovnaký postoj, ako väčšina obyčajných. Je to čosi nebezpečné, niečo čo nie je pre ňu.

Keď sa dozvie, že sama vládne mágiou – a to nie len tak obyčajnou, ale mágiou vetra, snaží sa predtým utiecť. Zavrieť sa v knižnici a ignorovať svoje nadanie.

Aldrik je princ – mág. Medzi ľuďmi nie je veľmi obľúbený. Jeho drsná povaha a ohnivá mágia vyvoláva v ľuďoch pochybnosti a strach. Vlastne, on si svoju hrôzostrašnú povesť užíva a v ústraní sa drží rád. Keď sa však dozvie o Vhalle, učnica a jej odpor k mágii v ňom prebudia zvedavosť.

Dokáže Aldrik presvedčiť Vhallu, aby prijala svoje nadanie, opustila knižnicu a pridala sa k ostatným mágom?

Kniha nie je nijako zvlášť dlhá. Číta sa rýchlo a ľahko. Autorkin štýl bol niečím zvláštny – aj keď sa mi čítalo rýchlo, úplne mi nesadol, ale to nebol problém. Dej nie je preplnený akciou a napätím, skôr je zameraný na Vhallu aj jej stotožnenie sa s mágiou. To však nie je problém ( o čom svedčí aj to, že som listovala dopredu).

Kniha sa odohráva vo vymyslenom svete – rozdelenom na sever, juh, východ a západ. Čomu prislúchajú aj štyri živly – oheň, zem, voda a vzduch. Vhalla pochádza z východu a vládne mágiou vzduchu. Je tak trochu výnimočná – všetci mágovia vzduchu boli vyvraždení a ona je prvou po sto rokoch, u ktorej sa táto mágia ukázala.

Čo považujem za najväčší problém tejto knihy, sú postavy. Nedokázala som sa s nimi tak úplne stotožniť. Vhalla je tvrdohlavá a drzá. Na svoj vek mi pripadala veľmi naivná a aj keď sa nažila pôsobiť odvážne a sebavedomo, v skutočnosti bola strachopudom. Veľmi často ma hnevala a nedokázala som pochopiť jej konanie. Aldrik mi zase nebol sympatický. Aj jeho správanie ma štvalo, ale to sa stranami zmenilo a ja som si naňho dokázala zvyknúť. Našťastie celé to, zachránili vedľajšie postavy (a že ich bolo dosť), ktoré som si na rozdiel od tých hlavných dokázala obľúbiť.

V konečnom dôsledku ma však kniha bavila a dokázala udržať. Ako som už spomínala, listovala som dopredu, aby som čo najskôr zistila ako to dopadne. Kniha nie je pre tých, čo milujú akciu a napätie. Táto kniha je skôr jednoduchšia a zameraná na objavovanie Vhallinej mágie, jej prerod, zmenu jej zmýšľania a správania a taktiež na jej vzťah s Aldrikom (a inými potenciálnymi nápadníkmi).

Hlavné postavy a vzťah medzi nimi mi síce nebol veľmi po chuti, ale koľko ľudí toľko chutí. Možno išlo len moje rozpoloženie, a keď si dám re-reading, budem sa na nich pozerať úplne inak. Ako prvý diel päť dielnej série táto kniha ušla. Preto jej dávam: 

4*/5*

Za knihu ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk
Knihu si môžete kúpiť priamo TU

Komentáre